Līdz šim man bija sanācis braukt tikai ar dažnedažādām koka un gumijas laivām, kā arī ar kanoe. Tāpēc kamēr upē vēl ir ūdens, jāizmēģina kaut kas jauns. Tā nu uz nedēļas nogali sagādāju sev pārgājienu kajaku (AZUL KRYPTON) ar cerību sagaidīt labu (saulainu un siltu) laiku, kurš kā par brīnumu pat nebija ilgi jāgaida. Sākotnēji paredzētais maršruts Mērnieki – Salacgrīva. 15:30 iekāpu laivā pie kājinieku tilta, pirms tam gan pāris minūtes pamocījos ar brunča uzlikšanu (tā arī neizdevās). Pirmie momenti kajakā bija ne pārāk stabili, taču pēc 200 noairētajiem metriem par līdzsvara noturēšanu vairs nebija jādomā, tāpēc ņēmu ārā fotoaparātu no ūdensdrošās somas, lai uzņemtu pirmās bildes. Mazliet baidījos no Mērnieku Dzirnavu krācēm. bet pēc to šķērsošanas sapratu, ka baidīties nebija vajadzīgs. Kajaks ir ļoti stabils, praktiski neapgāžams. Turklāt šādā ūdens līmenī atsevišķās vietās ir vēl lielākas krāces par Dzirnavu kŗācēm, kad ūdenslīmenis nokritīsies tās atkal atgūs savu, kā lielāko krāču, statusu. Nākošā pieturas vieta bija Sarkanās klintis, kas atkal interesanti, zemākā ūdens līmenī šis posms ir krāčaināks nekā augstā. Vienlaicīga airēšana un klausīšanās putnu balsīs kajakā nav iespējama, skaņa, kuru kajaks rada slīdot pa ūdeni, ir skaļāka nekā apkārtnes skaņas. Lai dzirdētu, kas notiek apkārt, ik pa brīdim vajadzēja pārstāt airēt. Nākošā pieturvieta bija Norēnu upīte, Mēģināju uzbraukt pa viņu augšup, taču jau pēc 100 metriem atdūros pret koku sagāzumu. Uzmanību piesaistīja atsegums Norēnu upītes ietkā Salacā. Vairāk fotoaparātu ārā nevilku, un cītīgi airēju uz priekšu 18:00 jau bija jābūt Salacgrīvā. Tuvojoties Korģītes ietekai Salacā sākās cīņa ar vēju. Sapratu, ka mocīties līdz pašai Salacgrīvai nevēlos, maršrutu beidzu Stienūžos. No iekāpšanas līdz izkāpšanas brīdim pagāja 2 h 10 min, pavadītas svaigā gaisā ar nelielu fizisku piepūli.

Kajaks

Kajaks ir ļoti stabils, viegli manevrējams. par ātrumlaivu to nenosaukt, taču atpūtas braucieniem ideāls. Pietiekoši daudz vietas, lai paņemtu līdzi mantas vairāku dienu braucienam. Iekāpšana viegla pateicoties lielajai kabīnei.

Autors: Jānis Tomsons